Surprise!!!!

3 december 2014 - Vaucluse, Australië

Heey allemaal,

Het werd weer eens tijd voor een update...

Vorige week ben ik toch begonnen bij het andere gezin in de ochtenden, was bizar snel gegaan. Ik had wat overleg gehad en kwam tot de conclusie dat ik de twee weken tot de schoolvakanties gewoon zowel de schoenenwinkel als dit gezin probeer, dat waren/zijn maar twee weken en dat is te combineren met het au pairen wat ik al doe en dan kies ik. Dus ik belde Zoe (moeder van het gezin) en ik kon de volgende ochtend opgehaald worden om kennis te maken en uiteindelijk ben ik direct die ochtend begonnen. Mijn taak daar is Justin de jongste van dit bijzondere gezin te vermaken voor een uur, evt een wasje ophangen of opvouwen en dan met dezelfde Justin naar school lopen. Nikolas (Nick) wordt door zijn moeder naar een andere school aan de andere kant va de stad gebracht waar ze tot vanaf die dag 4 dagen geleden nog woonde. Ouders zijn gescheiden dus moeder kan wel wat hulp gebruiken, vooral in de ochtenden om de kinderen naar school te brengen. Totaal werk ik nog geen twee uur per dag daar (wordt wel voor 2 uurtjes uitbetaald) en kan mogelijk wat babysitwerk in de avonden doen.

Afgelopen zaterdag ook mijn eerste volledige werkdag in de schoenenwinkel erop zitten, het werk bevalt echt heel goed, lekker afwisselend van schoenen zoeken tot klanten helpen, sorteren en vooral veel lopen en staan. Dat laatste is alleen wel killing voor mijn rug, dus ik ga de komende drie dagen kijken of het misschien niet toch verstandiger is om voor het extra gezin te kiezen. We zullen zien...

Genoeg over het werk, de titel van vandaag was niet voor niets Surprise!!!. Toen ik namelijk afgelopen woensdag "thuis" kwam zag ik tot mijn verbazing een pakketje aan mij geadresseerd in de brievenbus liggen. Ik kan jullie vertellen, dat is echt bizar gaaf, om hier een pakketje te krijgen, dan weet je dat het iemand van jullie vandaan komt en dat doet gewoon wat met je. Als je het vervolgens open maakt en je komt een super lief, leuk en grappig sinterklaasgedicht tegen voor en over jou dan kan je dag niet meer stuk, ik heb nog net niet gehuild, maar ik begrijp wel beter die "overdreven" reacties vanuit expeditie Robinson als ze post van thuis krijgen. Na het gedicht volgden nog een paar onwijs leuke cadeautjes en pepernoten zodat ik (waarschijnlijk nog eerder dan jullie) een echte Sinterklaas heb kunnen ervaren hier.

Na deze heerlijke verrassing had ik ook een logee dit weekend, ook dat was bijzonder. Esther een reismaatje die ik de eerste week heb leren kennen, maar vooral dit weekend, zat zonder hostel en omdat we de afgelopen weken al meer met elkaar optrokken had ik aangeboden dat ze (na overleg met de Taylors uiteraard) evt bij mij mocht logeren. Dit was geen probleem en zo kwam dat we een super chill weekend hadden, ik wat extra hulp bij het oppassen en zij een dak boven haar hoofd. Vrijdags hebben we enorm gelachen bij de pizzeria, we mochten de jongsten meenemen uit eten zodat ze even geen last hadden in huis tijdens het feest met 90!!!! gasten. Zo gezegd, zo gedaan en zo kwamen we daar terecht, de kids heerlijk op het tekentafelkleed kleuren, lekker kletsen, gekke gezichten trekken genieten van het eten en veel gelachen. Dit laatste tot irritatie van een drietal oudere dames die zeer sarcastisch na ons vertrek vroegen of wij het gezellig hadden waarop wij extreem vrolijk "JA!!" antwoordden. Als je het leest is het lang zo grappig niet… had je bij moeten zijn, maar ik wilde het toch met jullie delen. Zaterdag heb ik vooral gewerkt in de schoenenwinkel en het oppassen 's avonds was wel gezelliger omdat we een hele avond vooral hebben zitten kletsen, dat is het voordeel als je met zijn tweeën bent.

Zondags zijn we naar het strand gegaan, we wilden Justin (die vanaf donderdag echt hondsberoerd was) en Brooke die ook al een week met een slechte rug rondloopt een beetje helpen door de 4 kinderen mee te nemen zodat zij even rust hadden. Konden ze me mooi helpen met het graven voor de fotoshoot met hawaiiblouse. Het resultaat staat op Facebook en hopelijk na vanavond ook op mijn blog. Tussen het graven door hebben we nog heerlijk gezwommen en nadat de kinderen opgehaald werden door hun ouders bleven Esther en ik nog even op het strand genieten van het heerlijke weer. (sorry moest even gezegd worden :P). 's Avonds mijn eerste echte filmavondje in Australie gehad, wat heerlijk was, glaasje wijn pizza , verstehardgebakken brownies en "Dillema" romcom om nog even na te genieten van dit weekend.

Verrassing 3 was voor het gezin. Afgelopen week was ik bij toeval tegen een aantal cadeautjes voor de kids aangelopen, gelukkig niet te hard anders waren ze nu kapot geweest en het leek me leuk om deze een voor een sneekie onder de kerstboom te leggen en te zien hoe lang het zou duren voor ze er erg in hadden. Ze waren er tot gister niet achter dat ik degene was die de cadeautjes daar neerlegde, ze waren het in allerlei hoeken aan het zoeken, oma/ vrienden van school/ tante maar omdat ik vroeg of Brooke nog ideeën had voor een cadeau voor haar man realiseerde ze zich dat ik misschien toch cadeaus had gekocht ondanks dat ze zei dat dat echt niet hoefde… Ja tuurlijk… Hoort erbij hoor ;)

Inmiddels is hier de Wii ook weer gemaakt, dat is de laatste verrassing wat ik jullie ga vertellen anders is mijn blog veeeeeeeeel te lang dus ik wordt nu een expert in Mario Kart want daar zijn de kinderen beetje verslaafd aan (dan kan ik niet achterblijven toch??)

Sorry voor deze lange update, nu ga ik weer proberen om wat foto's te uploaden zodat ik helemaal bij ben, dat scheelt me weer tijd de volgende keer en dan lopen de verhalen en foto's synchroon dat is voor jullie ook wel zo makkelijk te volgen!

Hele fijne Sinterklaas de komende dagen!!!

Groetjes

xoxo

Mij

1. Jose:
    3 december 2014
    sorry voor de lange update??? het is juist leuk om te lezen!!!!
    en de foto shoot op het strand ook heeeeeel leuk gedaan :)
  2. Annigje:
    3 december 2014
    Hoezo sorry kon het niet wat meer kwam er net zo lekker in ik zag mezelf ook al helemaal genieten op het strand !!! Maar helaas ik ga me dikke wolle winterjas maar weer aan doen ! De fotoshoot is echt grandioos ! Super gaaf !

Liefs en dikke knuffels
  3. Hans en Jacqueline van Genderen:
    3 december 2014
    Wat een verhaal...... en heeft Sinterklaas je op een idee gebracht om voor Kerstman te spelen. Al laat je wel in het midden wie die lieve mensen zijn die zo aan je denken, haha...... Veel plezier en doe kalm aan met je rug, dan doe ik dat ook :-)

Dikke knuffel je oom en tante
  4. Gonnie:
    3 december 2014
    Haha ben blij dat jullie het zo graag lezen, zal kijken of het de volgende keer nog meer kan worden ;p. En ik zag inderdaad dat ik vergeten was om te zeggen dat de zwarte pieten die zelfs in Australie bezorgen niemand minder dan mijn ome Hans en tante Jaqueline :)
  5. Yvonne Dupont:
    3 december 2014
    Wat een vrolijke verhalen Gonnie. Fijn dat t zo goed met je gaat. Geniet er maar lekker van. En stuur wat zon hierheen svp! Groetjes Yvonne.
  6. Marianne clerkx:
    15 december 2014
    Hallo Gonnie, leuk dat we je kunnen volgen! En die klaas die dan helemaal aan de andere kant van de wereld terecht komt, leuke dingen allemaal. Bij ons is het storm en regen, en jij hebt zo te zien prachtig weer. Hier komt de kerstvakantie er aan, heb jij dan ook wat vrije dagen? Hartelijke groeten, Marianne
  7. Gonnie:
    27 december 2014
    Hey Marianne, ik werk 6 dagen in de week, maar als au pair start ik meestal pas rond 1 uur dus werk ik soort van halve dagen, dus meestal genoeg vrije tijd en volgende week 2 weken " vakantie" Haha