Time for a change

25 november 2014 - Vaucluse, Australië

Heeeey allemaal,

Alweer iets meer dan twee maanden dat jullie het zonder mij stellen, als ik het zo hoor doen jullie dat best wel goed ;p.

Ik mag ook niet klagen, nog steeds over het algemeen heerlijk weer hier, nog steeds veel plezier bij en met mijn gezin en inmiddels een bijbaantje!!! Ik werk inmiddels ook in een schoenenwinkel wat echt een leuke aanvulling is op het au pairen, vooral omdat je zo weer andere mensen ontmoet en daar ook nog lekker wat mee kan sparen voor the big adventure als weer ga reizen. Toevallig kreeg ik gisteren een mailtje of ik in de ochtenden wilde helpen/ondersteunen bij een ander gezin, ik zal dus een keuze moeten maken tussen schoenenwinkel of ondersteunen, maar ik denk dat het de schoenenwinkel blijft. Echt bizar hoe makkelijk het eigenlijk is om naar een ander land te gaan en daar een compleet ander/nieuw (tijdelijk;)) leventje op te bouwen, eigenlijk is het enige wat je nodig hebt een ticket en werkvisum...

Ik ben inmiddels weer begonnen met het oefenen op de gitaar, zoo leuk weer en heb er nu gewoon tijd voor :O, wil nog niet zeggen dat het zuiver klinkt, maar toch. De kerstbomen staan hier al helemaal opgetuigd wat echt een leuk sfeertje geeft maar ook wel doet denken aan wat je achter laat in Nederland, maar niet zo zeer op een heimwee achting manier deze keer, maar vooral op een positieve manier, ik ben echt zoo blij met mijn familie en vrienden thuis, dat waardeer ik hier steeds meer.

Afgelopen weekend had ik hele plannen weer om leuke dingen te doen, maar toen liep ik vrijdag door Bondi en zag dat ze mensen zochten in een schoenwinkel, dus ben daar naar binnen gelopen en afgelopen zaterdag heb ik daar een trial dagje gehad en ben ik aangenomen. Zondag was het hier rond de 38-40 graden dus echt way to warm om op pad te gaan, dus "helaas" weer een dagje strand gehad.

Kleine tegenslag afgelopen week was toch wel mijn rug, ben er mee naar de dokter gegaan en heb nu pijnstillers gekregen, dus ook dat gaat vast wel weer goed komen.

Ondanks dat is het nog steeds echt heerlijk en bijzonder om hier te zijn het blijft bijzonder om hier aan mijn droom te werken, te zien hoe hij  al uitkomt en te zien en lezen hoe jullie meeleven, bedankt daarvoor!

-xxx-

1. Bianca en Kirsten:
    25 november 2014
    Hoi Gonnie, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt, gaat ook helemaal goedkomen met jou. En nu op naar je kids en shoes!
  2. Annigje:
    25 november 2014
    Super om te horen dat het nog steeds goed gaat ondanks alle kleine tegenslagen !

Liefs
  3. Greet.v:
    hoihoi
    Fijn dat t baantje goed is gekomen. De schoenwinkel lijkt me ook leuker omdat dat weer variatie brengt en wie weet wie je allemaal in de winkel te zien en te horen krijgt haha.
    Ben voorzichtig met je rug dat blijft toch een zwakke plek ook al is het geen hernia.
    Nou de groeten vanuit t koude Rossum. Het heeft hier voor t eerst weer gevroren vannacht.
    Groetjes Greet
  4. Christian Carola en Anna:
    25 november 2014
    Heey zusters mooi dat het zo goed gaat, jammer van je rug maar dat komt ook wel weer goed gewoon rustig aan een paar schoenen verkopen en goed uitrustten 's avonds op het strand
  5. Hans en Jacqueline van Genderen:
    25 november 2014
    Weer bedankt voor je verslag. Klinkt weer goed allemaal. Behalve je rug dan. Maar inderdaad, komt vast wel weer goed. Zo denk ik er ook over.
    Volhouden en doorgaan......Tot horens maar weer en je niet te veel inspannen op het strand haha.... Dikke knuffel je oom en tante.
  6. Jacqueline:
    25 november 2014
    Hallo Gonnie, Fijn zeg dat het zo goed gaat, maar je zit er warmpjes bij zeg, wij hier met de kachel aan en dan hebben we het nog geen 38 graden hoor!!!
    Is je koffer groot genoeg voor extra schoenen?
    Geniet ervan. Groetjes Jacqueline Berends
  7. Jacques Mombers:
    26 november 2014
    Hoi Gonnie, Leuk dat je zo'n reisverslag maakt. Dan blijf je toch nog een beetje bij ons. Ik vindt het echt super wat je onderneemt. Hiervan zul je later nooit spijt hebben. Op Loevestein zijn we druk met de voorbereiding van Alice in Winter Wonderland 28-29 en 30 december. Er worden volop decor stukken gemaakt en Eva is al druk met oefen voor de rollen van de spelers. We zullen je wel missen tijdens het evenement. maar hopelijk ben je er volgend jaar wel bij ( je weet maar nooit, wat je daar in Australie nog tegenkomt. ) Sterkte met je rug en inderdaad, lekker afwisselen met werken en strand liggen, dan komt het allemaal weer goed.
  8. Carony van Schijndel:
    26 november 2014
    Gonny, wat leuk om je verhalen te lezen, zo lijkt het dat je nog "dichtbij" bent. Zweten voor jou en wij bibberen van de kou (om in de Sinterklaassferen te blijven!) Werk niet te hard met deze hitte en geniet. :) vele groetjes x
  9. Sara van Griensven:
    1 december 2014
    Lieve juf Gonnie, Heeeeeeel erg bedankt voor je lieve en lange mail. Ik ga de mail morgen laten lezen aan de kinderen van groep mbc! Ik vind het heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Australië en zal je website zeker blijven volgen. Veel liefs van Sara