Happy!!!!

16 december 2014 - Vaucluse, Australië

Hey lieve lezers/volgers,

Zit weer een poosje tussen mijn laatste update en deze… Ik ga proberen zoveel mogelijk (chrono)logisch te vertellen, maar zoals jullie weten dat is niet mijn sterkste punt.

Het werken in de schoenwinkel bevalt ongelofelijk goed, ik heb echt supergezellige collega's en de meeste tijd hangt er een ontspannen sfeer in de winkel. Er werken ook Ierse mensen dus tussen al de Australische accenten kan ik ook af en toe genieten van de Ierse… Love it :) Ik heb inmiddels ook mijn andere bijbaantje opgezegd, ik kan daar misschien nog eens bijspringen of af en toe oppassen maar niet meer elke ochtend, 3 baantjes is er echt 1 teveel.

Het werken bij de Taylors blijft super leuk, genoeg huishoudelijke taken maar ook soms lekker naar het strand met de kinderen, in het zwembad of gewoon lekker knutselen met de dochter. Ik mag de kerstdagen samen met de familie vieren dus dat is ook een leuk vooruitzicht, ik wordt steeds meer "part of the family".

Tussen het werken door blijf ik nog steeds nieuwe mensen tegenkomen, soms eindigt dat in een ongelofelijk saaie dag, waarbij je een bibliotheek invlucht tijdens een regenbui ipv een bar?! maar andere momenten zorgt het voor superleuke gesprekken in een bus of een dagje tropfest of een avondje stappen in de Ivys.

De ongelofelijk saaie dag ga ik niet verder beschrijven, was achteraf ook wel weer grappig maar niet boeiend. Terwijl jullie in het nieuws mij aan het zoeken waren in de Santa Run zat ik met Esther in het Centennial park bij het Tropfest, een korte filmfestival in de regen maar we mochten niet klagen, het was maar een kort en klein buitje. Gezien het weer zijn we 's middags gaan shoppen zonder te kopen (dat was het plan). Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb ik toch een groen jurkje en mijn eerste souvenir gekocht! Ik ga natuurlijk niet vertellen wat en voor wie, daar wachten jullie nog maar lekker 6 maanden op :p.

Afgelopen donderdag zijn we met vier meiden naar de Ivy geweest, hebben we een superleuke avond gehad. Ivy is een club/hotel bizar groot met verschillende levels, verschillende soorten muziek, een rooftop met zwembad echt te leuk! Ik was daar een paar weken geleden geweest met Fanny( Frans meisje) en nu ter ere van het afscheid van Barbara.

Dat doet je ook meteen realiseren dat je alweer bijna 3 maanden in Australie bent… Bizar!

Afgelopen week heb ik ook super goed nieuws gehad, dat is absoluut de reden van de Titel van deze blog, namelijk dat ik in Januari twee weken vrij ben om te reizen en daarna terug kom bij de familie en de schoenenwinkel om alles weer op te pakken zoals het nu is :D. Ik ben daar zoooooo onbeschrijfelijk blij mee. Gewoon weer even te proeven van het reizen en het doel waarvoor ik hier ook ben.

Ik weet dat ik deze twee weken naar de outback wil, maar nog niet hoe, daar ben ik nu naar aan het zoeken. Het is in Januari wel het warmst maar ik wil het gewoon gezien hebben en het is gewoonweg het makkelijkst om daar nu naartoe te gaan.

13 December was de dag dat mijn broer(tje) weer een jaartje ouder werd en we hebben midden in de nacht geskyped en toen heb ik ook mijn onwijs lieve nichtje weer gezien. Was echt fijn om jou weer te zien en spreken broeders ;).

Afgelopen zondag ben ik met Christine en Robin naar het park geweest voor een lekker picknick in het park (typisch Sydney). Wat ook supergezellig was en weer iemand leren kennen altijd gezellig.

Gisteren was het de verjaardag van Saxon!! Hij was nu echt jarig en ik mocht de kinderen mee naar het strand nemen om te genieten van het weer! en de golven. weer een tintje bruiner geworden voor zover mogelijk. We hebben heerlijk in de golven gedoken, een kuil gegraven en daar een stoel van gemaakt voor Saxon en zijn nieuwe bodyboard getest.

Het voelt wel raar om mijn blog Happy te noemen na de gijzeling van gisteren in Sydney en ik ben nog steeds een beetje ontdaan na het nieuws over Pakistan, maar oorspronkelijk was ik echt happy en ik denk dat ik ook van geluk mag spreken dat ik zondag naar Sydney ben geweest en niet gisteren dus daarom blijf ik bij mijn titel voor deze blog. Ik ben ook onder de indruk van de manier waarop Australie met de gijzeling om is gegaan en hoe de moslims hier nog gesteund worden, er gaat hier zelfs een tweet rond "I'll drive with you". Dit is een aanbod van mensen die met moslim mensen die bang zijn om met openbaar vervoer te reizen om mee te gaan ter bescherming en ondersteuning. Dat is iets wat in Nederland niet zo snel meer gebeurd.

Ondanks dat geniet ik nog steeds van mijn leventje hier, vanaf woensdag hebben alle kinderen vakantie en gaan we met een beetje geluk nog vaker naar het strand en een paar leuke weken tegemoet. Mijn kamer is al helemaal in de kerstsfeer dankzij de lieve en leuke kaart van mij suikerome Hans en tante Jaqueline en de superlieve cadeautjes van Esther.

Foto's volgen morgen weer omdat ik nu lekker van mijn nachtrust ga genieten, morgen voor de laatste keer vroeg op voor de laatste dag bij de 2e familie.

xxx

Gonnie

1. Hans en Jacqueline van Genderen:
    16 december 2014
    Tjonge jonge, wat een verhaal met veel gebeurtenissen. Er is genoeg gezegd over de gijzeling, dus we hopen dat je reuze gaat genieten in de zeer warme Outback..... Veel plezier en fijne kerstdagen met the new family !!
  2. Christian Carola en Anna:
    16 december 2014
    Mooi om te lezen dat je nog happy bent ik denk dat je het nieuws en de geizeling achter je moet laten anders verknal je dalijk je reis doordat je een slecht gevoel er aan over houd en dat is niet de boedoelling
    Ik vond het ook weer leuk om met je te skypen en een tintje bruiner gaat echt niet meer zusters dan word het licht zwart:P
  3. Bianca en Kirsten:
    16 december 2014
    Geweldig om te lezen hoe goed het met je gaat, en jezelf zo op je gemak voelt in het verre Australië. Ik wens je vanaf een koude en druilerige dag in Boxtel hele fijne kerstdagen en een geweldig en vooral gezond 2015 toe.
    Groetjes, Bianca en Kirsten.
  4. Rosalie:
    Hoi Gonny,
    Ik lees telkens je verslag maar heb nog niet gereageerd. Geweldig zoals je kunt genieten en ervaringen opdoen! Dit is zoooo belangrijk in je leven! Bij deze wil ik je graag ook fijne Kerstdagen en een heel goed 2015 wensen. Gezondheid vooral dan kun je aan de rest werken. :-) zoals geluk, liefde, voorspoed, vrede enz. Geniet verder Gon, Ik volg je!
  5. Anja van Genderen:
    16 december 2014
    wat een belevenissen weer! Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt.