Merry Christmas :D

27 december 2014 - Vaucluse, Australië

Hoi allemaal!!

Alweer bijna twee weken geleden dat ik achter de computert zat te typen. Tijd vliegt voorbij deze dagen. Maar dat is niet de eerste keer dat ik dat zeg ;). Ik had jullie voor kerst nog willen updaten en jullie een fijne kerst willen wensen, maar dat is er helaas niet van gekomen, dus bij deze hoop ik dat jullie een fijne kerst hebben gehad en ik wil jullie echt het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

Dan nu weer een update, laatste keer dat ik sorry zei voor het lange verhaal kreeg ik reacties, waarom sorry? ik wil meer!! dus bij deze meer en een lang verhaal ;p.

Afgelopen weken heb ik erg veel gewerkt, vooral wat extra onverwachte uren, maar dat komt alleen maar goed uit, meer geld te besteden in Adelaide en Alice Springs… Man wat kijk ik uit naar die trip maar ook naar de komende dagen. Ik heb zelfs moeten werken in plaats van kletsen bij Max's shoes maar dat was een leuke afwisseling. Hoewel ik ook echt klanten heb gehad waarbij ik de schoenen (liefst met belachelijk scherpe hoge hakken) naar hun hoofd heb willen gooien. Eerst serieus 8 paar slippers passen, dan eindelijk een keus maken en vervolgens toch die niet willen en ineens voor een andere paar kiezen zodat ik weer naar het magazijn moet om die in de juiste maat te halen. Dat moest natuurlijk snel gebeuren want mevrouw had haast, kwam alleen maar in de pauze ff snel shoppen. Natuurlijk mijn uiterste best gedaan en in het magazijn vooral lekker op mijn gemakje gelopen haha. Maar ook leuke klanten gehad die je dan helemaal blij kunt maken met de perfecte schoen voor de perfecte jurk voor de kerstdagen. Lekker veel afwisseling dus.

Ook een fikse tegenslag gehad, mijn telefoon was gevallen… Een lullig barstje en hij werkt gewoon niet meer, hele scherm moeten laten vervangen, bye bye 200!!! dollar. Maar het is weer gemaakt dus ik kan weer foto's maken, appen, mailen, skypen, Facebooken candy crushen en dat andere wat was dat ook alweer….

O ja bellen...

Het au pairen gaat ook nog steeds goed, vorige week echt zo'n perfecte dag gehad, eerst naar het strand daarna naar de bioscoop en 's avond een beetje helpen bij het koken enz. heerlijk :D

Deze twee weken hebben we ook (weer) een familie op bezoek, de Blacks uit Amerika, goede vrienden van de Taylors met drie leuke jongens, arme India zit nu met 6 jongens in een huis.

Tja en dan de kerstdagen. Ik blijf het een alternatieve kerst noemen en dat was gewoon super leuk!!!!

Kerstavond ben ik met Esther, Anne, Tess (allemaal meiden van de groep waarmee ik deze reis begonnen ben) en nog een aantal andere au pairs (via Facebook uitgenodigd) uit eten geweest waarna we lekker uit gegaan zijn. Heerlijke avond, lekker bijkletsen, dansen sjansen en nee nog steeds niet zwanger pap & Lydia ;). Redelijk op tijd terug naar huis gegaan (alleen dus, of eigenlijk met Esther). 1 ste kerstdag bestond uit verschillende delen. De ochtend heerlijk in je pyjama ontbijten met zijn allen 5 volwassen en 7 kinderen dus rustig was het niet haha. Daarna die bizarre zee van cadeautjes onder de kerstboom uitzoeken en uitpakken. Ik heb super lieve en leuke cadeautjes gehad en ook de cadeautjes die ik had gegeven werden heel goed ontvangen. Daarna was het tijd om om te kleden, heerlijk om kerst in een vrolijk zomerjurkje te kunnen vieren haha waarna er nog meer vrienden en familie langskwamen om een drankje te doen. Dat drankje is vanaf 10.30 al een cocktail, champagne of natuurlijk wijn. Gezellig bijkletsen muziekje luisteren en alle mensen die langs het huis lopen merry Christmas toeschreeuwen. Daarna tijd voor een lunch (lees kerstdiner in de middag) met de Blacks, de ouders van Brooke, Holly(vorige au pair die ook jarig was die dag) en ik. De tafel was gedekt en versierd, uiteraard zilveren schalen, kerstcrackers speciaal bestek, bloemen servetten met decoratie noem het maar op. Wat er aan decoratie op tafel lag geef ik aan het volledige diner uit. We hadden een beenham, kalkoen gegratineerde aardappelen en allerlei bijgerechten, heerlijk! En natuurlijk wijn erbij ;).

Na deze gezellige en heerlijke lunch was het weer tijd voor de volgende lichting vrienden en nog meer drank. Waaronder natuurlijk wijn. En weer gezellig blijven kletsen muziek, gewoon relax ondanks de drukte. 's Avonds was het weer wat rustiger met dezelfde mensen als waarmee we gelunched hadden en de broer van Justin met zijn vrouw en kinderen. Het was echt heel warm en gezellig en ik werd echt als een deel van de familie beschouwd. Dat was mooi en heel fijn, maar doet je ook denken aan iedereen die je in Nederland weer mag zien en knuffelen als je terug bent. 's ochtends voor mij 5 uur heb ik nog met Annigje Remke pap en mam geskyped wat echt heel fijn was en een openbaring voor pap, hij weet nu waar de camera staat. Op die manier heb ik toch nog een stukje kerst met hen gevierd en dat deed me goed.

Boxing day voor ons 2e kerstdag zijn hier allerlei sportevenementen en is er overal sale dus ik dacht een nieuw pandorra armbandje te kunnen scoren met korting, uiteraard doen zij niet mee grr. Maar ik wilde inmiddels echt weer mijn armbandje dragen vanwege de emotionele waarde dus toch maar weer een nieuwe gekocht, helemaal blij mee zo kan mijn beschermengeltje weer waken en is iedereen weer beetje bij me. Die dag heb ik zowel in de schoenwinkel gewerkt (krijg je 250% uitbetaald) en daarna heb ik gezellig met Esther opgepast. De familie Black had namelijk een verassing voor de Taylors zij zijn vanaf boxing day tot de volgende dag 17.00 op pad geweest incl hotelovernachting. Die avond ook nog even met Christian Carola en Anna geskyped en dat maakte kerst toch ook weer meer kerst omdat ik toen iedereen van het gezin weer gesproken had. En dan kan je in het mooiste huis van Sydney wonen met het beste uitzicht, zilveren schalen en een geweldig diner, familie is meer waard dan dat ;). Neemt niet weg dat het een geweldige ervaring is en toch wel erg leuk om dat zo eens mee te maken. De volgende dag (vandaag) heb ik dus wel alleen (Esther had haar eigen baantje weer) op 7 jongens opgepast…. Dat is een uitdaging kan ik je vertellen, ze zijn heel lief en welopgevoed maar dan ook vermoeiend. Maar ja wel weer fijn om zo wat extra uurtjes te werken en volgende week 2 heerlijke weken vakantie.

De trip is geboekt, 5 januari vertrek ik vanuit Adelaide tijdens een 10 daagse off road tour met een groep naar Alice Springs, onderweg ga ik natuurlijk van alles zien en meemaken maar hoe of wat zie ik daar wel, daarna nog even genieten in Alice Springs en dan weer terug naar Sydney om dit leventje weer op te pakken tot eind maart. Dan begint de rest van het reizen weer.

Ondanks de financiële tegenslagen geniet ik nog steeds enorm, ik ontoet nog steeds nieuwe leuke mensen en heb hier inmiddels ook echt een nieuwe vriendin erbij gekregen die ik zeker in Nederland weer ga terug zien. Dat is me zoveel meer waard dan die dollars.

Na dit hele verhaal wil ik jullie echt een super goeie jaarwisseling toewensen met het allerbeste voor 2015 en geniet van elk moment want dat is zo'n lekker gevoel!

Geniet van de sneeuw die gevallen is, maak er mooie poppen van, geniet van de nieuwjaarsduik in de kou!

Dan geniet ik van het uitzicht het zwembad hier, de zon en de nieuwjaarsduik in Bondi Beach ;).

Liefs xoxo

Gonnie

1. Elke:
    Hey meis!

Leuk om te lezen allemaal. Het klinkt erg goed! En nu lekker verheugen op de komende trip. Alvast een hele fijne jaarwisseling!!!! Geniet ervan meid! Xxx
  2. Bianca en Kirsten:
    27 december 2014
    Hoi Gonnie, wat geweldig leuk blijft het om jouw verhalen te lezen. Fijn om te lezen dat je leuke kerstdagen hebt gehad op een manier die je nog nooit eerder meegemaakt hebt. Wij wensen jou natuurlijk ook een geweldige jaarwisseling toe met heel veel plezier en liefde in 2015!
  3. Alette:
    27 december 2014
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen! Bijzonder om een keer zo'n kerst mee te maken. Geniet er lekker van daar en een hele fijne jaarwisseling!!!
  4. Greet.v:
    He Gon een fijne jaarwisseling
    en een heel mooi 2015 maar dat stond al op de kaart haha.
    Ja hier ligt jammer genoeg veel sneeuw om een sneeuwpop te maken maaaaaaaaaaaaar dat heeft toch ook weer iets.
    Groetjes vanuit t kikkerlandje