Shit happens, deal with it, not against it ;)

10 februari 2015 - Melbourne, Australië

Hoi Lieve lezers,

Ik heb jullie wat extra tijd gegeven om het heeeeeele lange verhaal van de vorige keer door te lezen, ik probeer het nu wat korter te houden.

Wat ik nog niet verteld had waren de 2 dagen Melbourne na de outback tour. Deze waren namelijk ook super relax en leuk, ik heb nu wel echt het idee dat ik Melbourne een beetje gezien heb. De eerste dag ben ik naar een oude gevangenis geweest waar ze 3 verschillende tours hadden. 1 was op eigen houtje door een deel van het pand lopen, 2 was de rechtzaal waar toeristen met script en begeleiding het proces van Ned Kelly naspeelde, 3 was een rondleiding door een gevangenis terwijl je als een gevangene behandeld wordt. Ik heb ze alledrie gedaan, niet met het doel om mee te spelen, maar het toeval heeft geholpen, ik heb meegespeeld. Mijn eerste Australische rol!!!!! Ik wacht nog even op de oscar nominatie maar zal vast niet lang duren. De wandeling door de gevangenis was ook interessant, toch een bijzonder sfeertje hoor… Ik zou daar niet graag opgesloten zitten. En de rondleiding door een cellenblok was super grappig, vooral ook omdat je weet dat het niet echt is, anders… Netjes in uniform (toen kon het natuurlijk al niet meer stuk :P) stond een agent tgen ons te schreeuwen, rechtop staan, raak mijn muren niet aan, niet lachen. Er werden ook verschillende voorbeelden van arrestaties uitgedeeld, zo was een 8 jarige bezoeker opgepakt ivm het rijden onder invloed, een goed uitziende 21 jarige was opgepakt wegens stalken enz. Verder heb ik die dag ook nog met Melina wat door de stad gelopen (Melina was een meisje wat ik in Adelaide mee had genomen naar de Clare Valley) we wisten van elkaar dat we in Melbourne zaten dus was leuk om nog even te meetten. Dag 2 ben ik naar Queen Victoria Market geweest, dat is vergelijkbaar met de Zwarte markt in Breda, super leuk, gezellig sfeertje van souvenirs tot fruit, van kleding tot speelgoed, je kon er van alles kopen. Daar ook nog een dik half uur met een Nederlandse lerares gesproken die inmiddels in Melbourne woont… (All you need is love verhaal). Nog even langs het water gezeten en toen weer op naar de bus om naar Sydney terug te keren naar het werkleventje.

Dat was het plan… Helaas loopt de schoenwinkel zodanig slecht (2 bezoekers per 45 min) dat ze mij voorlopig geen werk aan kunnen bieden. Bij de familie gaat alles zo goed, dat ik ook maar net of niet aan de 30 uur per week kan komen, dus extra bijverdienen hier is ook geen optie. Dus ik moest weer op zoek naar een ander bijbaantje of misschien wel een hele andere koers. Ik heb me in eerste instantie op beide gericht maar er wordt bar slecht gereageerd op sollicitaties via Gumtree (soort marktplaats) De afgelopen week heb ik twee sollicitaties gehad, een voor Amnesty daar ben ik niet uitgekozen en een voor Magnolia(sieradenmerk), daar zijn ze wel enthousiast, maar daar zijn ze minder blij met mijn visa die maar tot september geldig is. De training duurt al gemiddeld een maand, je wordt wel betaald in die tijd, tegen de tijd dat je dat weer terugverdient hebt voor hen moet je langer werken. Ik heb maar niet gezegd dat mijn plan was om maar 2 maandjes te werken...

De andere koers zou kunnen zijn om nu al te reizen langs de oostkust en dan al werkend reizend naar Cairns te gaan of juist in Cairns beginnen en als reizend weer terug te komen. In Cairns ben ik op zoek geweest naar werk maar nog niks gevonden, nu wil ik in en rondom Brisbane gaan kijken.

Kortom nog geen werk naast het au pairen, nog steeds aan het zoek, maar tot nu toe is alles elke keer wel weer goed gekomen, dus ik hoop deze keer ook.

Tussen het au pairen en werkzoeken door doe ik gelukkig ook nog veel andere leuke dingen, Australian day was erg gezellig met Christine en Robin, hoewel koningsdag in Nederland indrukwekkender is vind ik. Ik heb nog een keer de wandeling van Coogee naar Bondi Beach deze keer helemaal gedaan met Katja (meisje van de outbacktour) Deze keer was het water niet zo rustig wat absoluut een extra gaaf tintje geeft aan deze wandeling, foto's volgen. Helaas was dat haar laatste  dag in Australie dus daarna heb ik haar op de trein naar het vliegveld uit moeten zwaaien. Verder af en toe nog lekker op het strand beetje uitrusten en afgelopen weekend heb ik een Pirates of the Caribbean marathon gehouden, helaas omdat ik een flinke keelontsteking heb en ziek op bed lag, maar zoals de titel al zei, shit happens deal with it, not against it, dus het ziek zijn had een voordeel.

Volgende week hoop ik weer wat meer te kunnen vertellen over hoe mijn reis er verder uitziet, tot die tijd ga ik nog gezellig verder met het au pairen wat de afgelopen weken wel echt heel relax was. Als je mijn blog volgt Marti ik heb deze week het kip/perzik gerecht ook hier geïntroduceerd en ze zijn er helemaal weg van! Ik mag nu vaker koken haha en we hebben boeken van India gekaft maar dat staat voor haar gelijk aan een fotocollage of andere creative uitspattingen wat ik toevallig leuk vind om te doen. Af en toe het zwembad of een park in met de kinderen, dus daar hoor je me nog steeds niet over klagen.

Groetjes!

1. Annigje:
    Hallo lieve zus !!

Weer een mooi verhaal alleen inderdaad jammer dat het werk niet zo wil lukken ! Ik ga voor je duimen en hopen dat alles weer op zijn pootjes terug komt !!

Dikke kus en knuffel ons
  2. Bianca en Kirsten:
    10 februari 2015
    Niet te geloven dat je al weer zo'n tijd weg bent en al zoveel hebt meegemaakt. Geniet er nog lekker van!
  3. Alette:
    Hoi!

Wat jammer dat het zo tegen zit met het zoeken naar werk. Ik hoop dat je snel iets kan vinden. Gelukkig geniet je nog steeds volop van Australië dus het komt vast helemaal goed!
    Hoop dat je je snel beter voelt!
    Veel plezier daar verder!

x Alette
  4. Hans en Jacqueline van Genderen:
    12 februari 2015
    Hoi Lieverd,

Zoals er al meer zeggen, blijven hopen, het komt inderdaad vast allemaal goed. Wat een mooie foto's. Een genot om naar te kijken. Ool leuk om te zien hoe je veranderd, in positieve zin. Maar dat wisten ome Hans en ik wel dat dat zou gebeuren. Door alle ervaringen die je meemaakt......Ga vooral verder met genieten van alles om je heen.
    Dikke kus....
  5. Arda v genderen:
    14 februari 2015
    Hoi Gonnie,

Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt,hoop je ook weer snel een keer te spreken en bleef vooral genieten!

xxx tante arda