Daar gaan we weer!!!

17 februari 2015 - Vaucluse, Australië

Heyyy Allemaal!

Een heftig weekje geweest voor mij deze week. Mijn amandelen waren flink ontstoken (nasty zoals de dokter vriendelijk verwoordde) dus heb toch maar een antibiotiakuurtje gekregen. Dat is wel een wondermiddel, want na 3 dagen voelde ik me echt 200 procent beter!

Zoals ik vorige week schreef hoopte ik jullie nu te kunnen vertellen hoe mijn reis er verder uitziet. In grove lijnen kan ik dat , maar details volgen haha.

Ik heb besloten (in overleg met de familie waar ik werk) na veel skypen en bellen met mijn zussie en vrienden en vooral eigenlijk op gevoel dat ik volgende week naar Brisbane vertrek. Ik hoop daar een (leuke) fulltime baan te vinden zodat ik alvast een stukje meer van Australie met name de oostkust kan zien en toch wat extra kan verdienen om straks in Nieuw Zeeland weer hele gave ervaringen op te doen.

Dit wordt zeker een spannend hoofdstuk van dit gave avontuur vooral ook omdat ik daar weer helemaal opnieuw mag beginnen, geen werk, geen vrienden, maar inmiddels heb ik ervaren dat vooral het maken van vrienden niet zo heel moeilijk is, zeker niet als je in een hostel met andere backpackers zit en het vinden van een fulltime baan zal makkelijker zijn dan een tijdelijk parttime baantje. Mochten jullie nog een beetje geluk over hebben is het wel meer dan welkom ;).

Nadeel van deze keus is het komende afscheid van de Taylors en mijn freshmade friend Christine waar ik erg veel lol mee heb gehad, de stranden, de stad en natuurlijk het uitzicht haha. Ook afgelopen weekend tijdens het peddelboarden enorm gelachen. We wilden dat wel eens proberen, het komt simpel gezegd neer op peddelen op een surfplank. Klinkt makkelijk maar je hebt toch een goede balans nodig, zo ook buikspieren en gezond verstand. Je moet welk het verschil zien tussen voor en achterkant en begrijpen dat als je verkeerd om op de surfplank zit, een rondje roeien niet gaat helpen hahahaha. Ter verduidelijking, dat laatste was dus een foutje van Christine. Toen ik haar er vriendelijk (met een licht sarcastische ondertoon) op wees dat ze verkeerd omzat, begon ze spontaan een rondje te peddelen, toen ik niet meer bijkwam van het lachen, begreep ze dat ze zelf moest omdraaien. Whahaha. Maar het was ons beiden gelukt om op de plank te staan en het lukte mij zelfs om vooruit te komen ondanks de golven! Weer een hele leuke ervaring erbij.

Verder kan ik over afgelopen week weinig vertellen, ik heb wat dagen op bed gelegen, heel saai! Op het strand gelegen, veel leuker! en vooral veel nagedacht en inmiddels ook mijn ticket geboekt. Ook nog een echte Gonnie actie gehad, ik was mijn sleutels vergeten (eerste keer!!!!) maar had gelukkig mijn ramen open laten staan dus kon via mijn ramen mijn huisje inbreken, hier heb ik ervaring mee, hoewel het hier makkelijker was dan thuis waar ik eerst een ladder moet zoeken. Gelukkig dat ik wel altijd via de poort naar binnen kon anders had ik niet bij mijn huisje gekomen.

Deze week zal ik weer wat laatste foto's uploaden, vanaf volgende week is het afwachten hoe makkelijk ik toegang heb tot een computer en internet, maar ook dat gaat wel weer goedkomen!

1. Annigje:
    17 februari 2015
    Super gaaf dat je je keuze hebt kunnen maken !!! Ook al is het inderdaad jammer dat je nu afscheid moet nemen maar wel echt gaaf dat je nu de reis gaat voortzetten !! Heel veel succes !! En gaat goed komen moet ondertussen toch wel een keertje !!!

Hele dikke knuffel
  2. Christian Carola en Anna:
    17 februari 2015
    Heel veel succes en veel plezier en hoop dat het de juiste keuze is
  3. Hans en Jacqueline van Genderen:
    17 februari 2015
    Het altijd van de positieve kant blijven zien, daar kom je een heel eind mee. Goed dat je overal een beetje over na hebt kunnen denken en een beslissing hebt kunnen nemen. De toekomst zal uitwijzen of dit de juiste was. En zo niet, zie het als een leermomentje. Ook wij maken soms een verkeerde keuze, maar als je er maar van leert is dat toch weer positief. Heel veel sterkte bij het afscheid nemen van de Taylors. Life must go on !! En veel energie gewenst bij je vertrek naar Brisbane en het zoeken naar werk. Zolang je maar in jezelf blijft geloven, dan komt het allemaal goed. Dan doen wij dat ook. Dikke knuffel, ook van ome Hans....