Half jaar down under!

25 maart 2015 - Allora, Australië

Heey allemaal!

Vandaag is toch wel een jubileumdagje... Alweer een half jaar in Australie. Inmiddels heel veel ups en een enkele down verder geniet ik gelukkig nog steeds van deze ervaring. Nu ook alweer een jaartje ouder damn! wat vliegt de tijd. En wat mag ik mezelf gelukkig prijzen met deze ervaring! Het loopt allemaal zo anders dan ooit gepland en wat ik meemaak had niemand ooit van te voren kunnen bedenken. De eerste week was eigenlijk de enige week die ongeveer liep zoals gepland/verwacht, daarna die geweldige roadtrip met Rick, Claire, Anna, Marieke, de twee families waar ik als au pair gewerkt heb, mijn eerste tegenslag daar, die uiteindelijk goed uitpakte. De nieuwe vrienden die ik gemaakt heb, Esther en Christine, Yvies avondjes uit, prachtige wandelingen langs het strand, werken in een schoenwinkel, tweede behoorlijke tegenvaller, sort van ontslag bij diezelfde schoenenwinkel, dagjes strand. Die geweldige outbacktour!!!! Anderhalve week Brisbane, die ongelofelijk irritante rip off in Stranthorpe, maar nu ben ik hier.

Afgelopen week heb ik opnieuw veel gewerkt, dat zal de komende weken niet anders worden. 6 dagen werken en door de onregelmatige en vaak late diensten gebruik ik mijn vrije tijd vooral om weer op te laden. Toch heb ik twee keer per week een avonduitje, het bowlen op dinsdag en donderdagavond ik vaak drinkavond met de verblijvers in het hotel. Na deze weken is mijn bloed lichtelijk verdund en zal ik mogelijk een aantal AA bijeenkomsten moeten gaan bijwonen.

Inmiddels heb ik al twee avonden volledig zelfstandig de pub in de commercial gedraaid wat natuurlijk hardstikke leuk is, wel weer een stukje verantwoordelijkheid, maar dat is dan ook een uitdaging.

Gisteren mijn verjaardag gevierd hier, Robyn (de eigenaresse van deze hotels/pubs) had een verjaardagstaart gebakken, die ik gisterochtend zelf mocht afmaken haha. Ik wilde het liefst dinsdagochtend gewoon werken, schoonmaakdag dus stelt niet gek veel voor. Het eerste uur help ik net waar nodig is en Robyn was toevallig net met het glazuur bezig, dus ik mocht dat afmaken. Na de lunch hebben we die met collega's heerlijk op gegeten nadat ze voor me gezongen hadden en ik de kaarsjes uitgeblazen had. CHOCOLADE MUD taart!!! mmmm. Daarna heb ik ff gerelaxed, geskyped met Annigje & Anna en papa, dat deed me echt goed ook al was het uiteindelijk een beetje korter dan verwacht. Hierna door naar de bowlingavond waar ook een aantal mensen, zelfs Robyn langskwamen om nadien nog een drankje te doen. Gisteren hebben we zelfs gewonnen als team!! (wat NIET dankzij mij was haha ik bakte er niks van). Daarna zoals gezegd lekker zitten ouwehoeren en een drankje gedaan op mijn verjaardag uiteindelijk met zijn 6en. Tuurlijk is dat heel anders dan mijn verjaardag in Nederland, maar opnieuw was dit een heel tof alternatief, ik heb me wel echt even jarig gevoeld.

Nog een leuk verhaaltje tot slot;

Op de eerste werkdag kwam hier een man binnen die natuurlijk direct doorhad dat ik de nieuwe backpacker was. Hij probeerde me voor de gek te houden door een Goldfish (goudvis) te bestellen. Ter verduidelijking, hier is een biermerk Gold, een klein glas bier heet een pot. Hij vroeg: "Can I have a goldfish?" Dus ik met mijn zwaar verbaasde gezicht... WAT?! Waarop hij droog zei: "Can I have a pot of gold please." Lachen dus voor iedereen, maar hij had me te pakken, dat vroeg om een tegenreactie. Deze week was ik aan het koken en had nog wat wortel over... Ik heel creatief uit die wortel een vis gesneden en in een zak met water gedaan. Gisteren tijdens de bowling aan hem gegeven in een tas... Dat gezicht! miljoenen waard, in eerste instantie dacht hij dat hij echt een goudvis had gekregen, maar toen hij dus goed keek zag hij dat het maar een wortel was. Weer iedereen lachen, maar nu niet om mij :P Mijn reputatie was weer gered!

Ik mis jullie wel een beetje meer deze week, vooral gisteren, maar dat is alleen maar goed, dat betekend dat ik (voorlopig :P) nog steeds terug wil komen.

Liefs,

Gonnie

1. Annigje:
    25 maart 2015
    Nogmaals gefeliciteerd zus ! Super leuk dat je ondanks dat wij er natuurlijk niet waren haha een leuke verjaardag hebt gehad ! Zo te lezen en ook te zien en horen vermaak je je daar super goed ! Super fijn ondanks de kleine tegenslagen toch je plekje hebt gevonden !!

Dikke kus ons xxx
  2. Christian Carola en Anna:
    25 maart 2015
    super mooi om te lezen dat het goed gaat en dat je reputatie gered is maak er nog een mooie tijd van daar
  3. Jacqueline:
    25 maart 2015
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen, nog gefeliciteerd met je verjaardag, weer heel anders gevierd als hier, maar een super ervaring, het ga je goed, liefs BERNARD en Jacqueline
  4. Bianca en Kirsten:
    25 maart 2015
    Gonnie, nog van harte gefeliciteerd en geniet er nog heerlijk van!
  5. Elke:
    25 maart 2015
    War een leuk verhaal weer! En goed terug gepakt met die wortel!! Haha.. kijk weer uit naar het volgende verhaal.