Been there, done that, and i'll never forget :D

9 oktober 2014 - Melbourne, Australië

Tijd voor het volgende verhaal, allereerst wil ik zeggen hoe ongelofelijk leuk het is om jullie leuke reacties te lezen.

Vorige week kreeg ik te horen dat ik deze week nog niet aan de slag kon, omdat de contactpersoon van het au pair bureau op vakantie was. Ik in de stress omdat dit allemaal van mijn reistijd af zou gaan, tot iemand van Australian Backpackers heel droog zei; "Dan ga je toch een weekje naar Melbourne?"

Tja hier is alles zo eenvoudig op te lossen he.

Volgende vraag was hoe? Vanuit de groep waarmee we gestart waren bleken er nog 3 richting Melbourne te gaan dus ik stelde voor om een auto te huren met zijn allen, ik en nog een meisje wat gaan au-pairen en deze drie backpackers besloten ter plaatse dat we dus maar een weekje met elkaar richting Melbourne zouden gaan, de Great Ocean Road bekijken en dan zouden ik en Claire (au pair meisje) de auto weer terug brengen. Rick, Anne en Marieke bleven dan waar zij hun reis verder zouden vervolgen.

Zo gezegd wat moeilijker gedaan, maar we hebben het uiteindelijk voor elkaar gekregen om een auto te fiksen. Wij als complete amateurs dachten dat er wel een matras in zou liggen, de andere meiden hadden geen slaapzak dus Rick en ik in de tent, (nee ben nog niet zwanger :p) de meiden in de auto. Was een perfecte oplossing, mits de deuren van de auto 's nachts ook dicht worden gedaan en er een matras of luchtbed in de auto lag. De eerste nacht was dit niet zo. Wij hadden het in de tent al belachelijk koud maar die meiden hebben echt afgezien de eerste nacht kamperen down under. Volgende dag zijn we in een ruk door gereden naar een plekje ongeveer een uur van de GOR (Great Ocean Road) vandaan. Die dag ook even een extra broek (jullie liggen dubbel als je hem ziet, helemaal mijn stijl... not! maar wel warm) een luchtbed en slaapzak rijker waren wij inmiddels klaar voor een volgende nacht. 's Avonds lekker pannenkoeken gebakken en een vuurkorfje aan kunnen steken en daar gewoon heerlijk bij zitten kletsen, elkaar maar eens wat beter leren kennen, voor zover we dat in de auto nog niet gedaan hadden.

Vanaf de volgende ochtend kan ik met foto's en woorden niet omschrijven hoe geweldig deze week was. Ongelofelijk als je rond rijdt en aan de ene kant zie je de oneindige oceaan aan de andere kant prachtige bergen/rotsen. Dat is voor mij echt nooit gaan vervelen, het bleven maar aaaaah momenten. De naam doet deze weg eer aan. Het eerste deel van deze weg was vanaf ongeveer Seymour, (officieel is dit nog voor de start, maar hier hebben we de eerste stop met strandwandeling gemaakt, zelfs pinguins gezien) tot Apollo Bay wat echt veruit de beste avond/nacht was. Het eerste wat we deden nadat alles hadden uitgepakt was naar het strand gaan. Een prachtig gezicht was dat, de laatste schemering op de hoge golven met uiteraard dat geluid ook op de achtergrond, dan kom je echt compleet tot rust.(zie foto's)  Op de camping daar hebben we uiteraard ook weer een vuurkorf opgezet, heerlijk met een aantal andere backpackers geklets met het geluid van de golven op de achtergrond. Maar ook aan deze avond kwam een eind en wij zijn doorgereden naar de 12 apostelen. Ook dat is niet samen te vatten in woorden of te laten zien met foto's. Ik dacht naar aanleiding van de foto's die ik zag, wel mooi die rotsen, maar in het echt is dat zoooooo veeeeel mooier. Als je ziet hoe dat water die rotsen aan slopen is, de verschillende lagen in de rotsen en de sfeer daar... Echt top! We hebben verderop op een strandje gelunched met het uitzicht op rotsen en de oceaan.

Toch weer verder naar een een volgende camping, daar een heerlijke bbq opgezet en een kaart/drank spelletje gedaan. De rest vergeten :P... Nee hoor ik was best goed in het spel. Ook daar nog even met luidruchtige andere backpackers gekletst, maar dt werd niet gewaardeerd door de campingbaas dus zijn we uitendelijk in de auto gaan zitten en hebben daar een super gezellige avond gehad.

Next day hebben we de london bridge gezien ook weer onbeschrijfelijk mooi maar dat wordt eentonig dus ik zou zeggen zie foto's en afscheid moeten nemen van de 2 meiden.

Toen de laatste dag van de trip, waren we in Melbourne, daar ivp belachelijke parkeerprijzen 85 dollar per dag!!! een hotel geboekt met gratis parkeermogelijkheid. Klinkt chique he. Realiteit was dat we een half uur hebben moeten zoeken naar een straatje waar we de auto gratis konden parkeren, het hotel lag in hartje... hoerenstraat met soort van leger des heils huizen van Melbourne en onze kamer was een hok zonder verwarming met 2 stapelbedden. Maar ook daar hebben we zlefs ter plekke enorm om kunnen lachen. Melbourne hebben we echt maar een indruk van kunnen krijgen, maar toch tof. We zijn op het Federation Square geweest, street art (soort berenkuil wat ik toevallig in Eindhoven heb mogen zien) maar dan eerlijk gezegd minder mooi en daar omheen. Onderweg genoten van een straatartiest, ik was zo onder de indruk dat ik een album van hem kocht, waarna we erachter kwamen dat het wel een artiest was, maar niet per se straat artiest. Echt bijzonder was dat. Hij was zo oprecht blij met het feit dat ik hem aansprak en vertelde hoe mooi ik zijn muziek vond, staat daar gewoon met zijn gitaartje in Melbourne op straat te spelen, maar heeft ook al in 6 landen getoured. Toch zijn we weer verder gaan lopen en uiteindelijk heb ik zelfs fish en chips gegeten!! Jeeey, was echt goed te doen in een europees biercafe.

Inmiddels waren we uitgeteld en zijn we vroeg naar bed gegaan en de volgende dag hebben we 900 km in een dag afgelegd en nu weer terug in Sydney.

Het was in een woord superbijzonderongelofelijkfantastisch en ik zal hier met een geweldige grijns nog aan terug denken, maar nu moet ik toch echt aan de bak.

Het intakegesprek is geweest en ik mag morgen op bezoek bij 3 famillies om te zien of het wat gaat worden. ik hou jullie op de hoogte en wacht de reacties af!

Nogmaals zie foto's ik snap dat het er veel zijn, volgende keer hoop ik ze in meer fases te kunnen posten.

xxx

Gonnie

1. Gonnie:
    9 oktober 2014
    De link van het nummer wat ik akoustisch hoorde in melbourne
  2. Greet.v:
    Nou Gonny
    Je hebt in 2 weken al ontzettend veel mee gemaakt en vooral gezien. Dat is wel zo fijn voor je aan de bak gaat.
    Ik hoef niet te zeggen dat je ervan moet genieten want dat doe je al. Succes vandaag
    groetjes Greet
  3. Greet.v:
    9 oktober 2014
    oh ja geen foto te zien helaas Greet
  4. Greet.v:
    Jammer Gon dat ik geen foto"s zie gr Greet
  5. Bianca en Kirsten:
    Hoi Gonnie,
    Wat heerlijk om al je verhalen te lezen en mee te kunnen genieten van het prachtige Australië. En genieten doe je wel ...... houden zo!!
    Groetjes,
    Bianca en Kirsten.
  6. Annigje:
    9 oktober 2014
    WOoo zus was super gaaf je verhaal zo leuk om te horen dat je er zo geniet ! Toen ik je verhaal las kwam er iets leuks in me op let op :
    Supercalifragilisticexpialidasties

Haha we wachten op je volgende verhaal en we duimen voor je dat je een leuk adres gaat vinden maar ik geloof dat dat wel goed gaat komen !
  7. Christian Carola en Anna:
    Gaaf zusters,

Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt hoop nu dat je een leuk gezin vind
  8. Marga en jan:
    9 oktober 2014
    wow geweldig verhaal, leuk om te lezen, wilde dat ik erbij kon zijn.
    succes met het werken daar, jou kennende gaat dat ook wel lukken he.
  9. Mandy:
    9 oktober 2014
    Al die mooie dingen ga jij zelf achteraan...echt stoer en alles wat je beleeft klinkt echt super gaaf.
    Ik mis je wel hoor maar dat is voor een goed doel
  10. Alette:
    9 oktober 2014
    Wat leuk allemaal! Wat kan je toch veel beleven in een week hè. Ben ook heel benieuwd hoe het au pair werk gaat zijn. Geniet er van!
  11. Hans en Jacqueline van Genderen:
    11 oktober 2014
    Fijn dat je ons ook een stukje meeneemt op je reis. Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open. En met die 3 gezinnen komt het ook wel goed, als ze jou niet willen hebben !!??