Nieuwe ronde, nieuwe kansen

5 november 2014 - Vaucluse, Australië

Een late update deze keer vanaf deze kant van de wereld. Maar inmiddels zit ik ook aan een andere kant van Sydney en jongens ik mag zoo niet klagen. Ik zal proberen enigszins chronologisch verder te gaan ;).

Vorige week was dus de laatste week bij Max Emmy Nicole en Michael. Rare maar ook leuke week geweest. Uiteindelijk ook weinig bijzonders gedaan behalve 's avonds wat extra tijd me Max doorgebracht en vrijdag hadden ze speciaal Indisch gegeten en Mas mocht tot 10 uur opblijven bij mij. Ik heb nog een super lief afscheidscadeau gehad, leuke knuffel van een kangoeroe met een kleine in de buidel en een koala op zijn rug en een sleutelhanger van een sleutel. Uiteraard nog wat tekeningen van Max en met dat in mijn koffer ben ik opgehaald door Justin, vader van mijn nieuwe familie in Vaucluse. Zaterdag bleek snel genoeg een drukke dag voor dit gezin met 4 kinderen die sporten, feestjes hebben, naar vrienden gaan enz. Ik had daardoor juist de tijd om soms ff een op een met de kinderen te zitten en op mijn gemak te settelen, dat was fijn. Ik heb mijn eerste WAT?! momentje al gehad en Justin en Brooke hebben in een deuk gelegen om mijn reactie. Hier hebben ze namelijk heel handig kleine blikjes met spaghetti in tomatensaus. Laat ik gedacht hebben dat dat is om een snelle maaltijd op te kunnen warmen, blijkt dat ze dat hier op een witte boterham doen en zo opeten toen ik dat zag bij Indi (meisje uit het gezin) scheen ik een hilarisch gezicht opgezet te hebben.

's Avonds hebben we nog even lekker gegeten en toen heb ik mijn eerste uurtje babysitten al gehad (hier is oppassen babysitten ongeacht de leeftijd) waarna ik gezellig met Claire in Sydney ben geweest. Zondag het kinderfeestje van de jongste Saxon, hij wordt 5 in December, maar vierde het zondag al samen met een vriendje van hem. Dit wat ook in het huis van zijn vriendje, wat echt een bizar groot luxe huis is met voortuin die uitloopt op het strand. Daar hebben ze leuke spelletjes gedaan, touwtrekken, voetballen enz maar ook opvallend was dat ouders eigenlijk gewoon staan te kletsen met elkaar terwijl de kinderen zichzelf en elkaar vermaken, uiteraard is er genoeg te eten en drinken voor ze. Daarna ben ik meegegaan naar de basketbalwedstrijd van Jonti, de oudste van het gezin, kreeg spontaan weer zin om te korfballen :D. Hij is best goed moet ik zeggen en heeft er echt veel plezier in, was leuk om te zien, maar kan ook te maken hebben gehad met het feit dat ze met een dikke 20 punten verschil gewonnen hadden. Deuchar was dit weekend enorm brak dus  daar heb ik weinig van gezien, maar dat komt vast nog wel goed.

Toen was het pas middag en Brooke had me verteld dat er in een ijssalon verderop gezocht werd naar personeel, omdat ik toch nog genoeg energie had ben ik maar meteen op sollicitatiejacht gegaan. De volgende dag kon ik op gesprek komen, wat ik heb gedaan en uiterlijk vrijdag hoor ik of ze me willen aannemen… Spannend!!! Er waren meerdere kandidaten en eigenlijk willen ze dat je minimaal 5 shifts doet maar ik heb eerlijk aangegeven dat dat teveel is, in December en Januari kan dat wel makkelijk (vakantie hier, dus ik ga hier compleet anders werken dan) dus dan kan ik compenseren maar ik weet niet of ze dat doen.

Tja dan rest mij nog te vertellen wat ik hier nu eigenlijk voor werk doe, dat is echt heel anders dan bij mijn vorige gezin. Ik begin pas rond 2 uur half 3 en help Brooke bij het ophalen van de kinderen, het weer wegbrengen, de was, koken (dat heb ik nog niet gedaan, maar zal zeker nog gaan gebeuren), helpen met huiswerk, soms wat spelen met Saxon, kinderen naar bed brengen en dat is het eigenlijk wel. Dit doe ik in principe tot 19.30/20.00 tenzij ze nog weg moet 's avonds dan moet ik in huis blijven tv kijken (dit heet in werktermen babysitten) totdat ze weer terug is.

Hoewel ik vorige week/ twee weken geleden echt baalde, denk ik dat het eigenlijk alleen maar beter is geworden, maarrrrr ik wil zeker nog niet te vroeg juichen. Op dit moment ben ik gewoon heel blij met wat ik heb en echt elk moment van de dag kan ik blijven genieten van het uitzicht hier :O.

Tot snel weer!

ps. bedankt weer voor al jullie leuke reacties!!!!!

xoxo

Gonnie

1. Marga en jan:
    5 november 2014
    meid wat zijn wij blij voor je dat je het zo goed naar je zin hebt. blijf vooral doorgaan met je reisverslagen, echt super leuk om te lezen. toppie
  2. Jose:
    5 november 2014
    leuk dat je het daar zo naar je zin heb!
  3. Bianca en Kirsten:
    5 november 2014
    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Enne ..... ik blijf ook genieten van mijn uitzicht vanuit mijn kantoortje op de speelplaats.
  4. Christian Carola en Anna:
    5 november 2014
    Zo weer een heel verhaal (schoon)zusters\tante mooi dat het toch goed uitpakt allemaal.
    Hoop dat je hier de rest van de tijd kan zitten en blijf genieten
  5. Hans en Jacqueline van Genderen:
    5 november 2014
    Fijn te horen dat je weer op je plekkie bent. Komt vast allemaal goed, schatje...... Veel plezier tijdens je werkzaamheden en geniet van elk moment.
  6. Arda v genderen:
    9 november 2014
    leuk dat je zo geniet en blijf dat doen.
  7. Petra van der Have:
    10 november 2014
    Leuk om je verhaal te lezen, geniet ervan
  8. Carony van Schijndel:
    10 november 2014
    Wow....ik heb even alle verslagen achter elkaar gelezen en ik wil meeeeeeeeeer!!! Wat veel en afwisselend wat betreft lichamelijk, geestelijk en je ziel. Fijn dat wij dat zo mee mogen beleven go go go :)