No worries

27 oktober 2014 - Drummoyne, Australië

Pfff waar zal ik eens beginnen… Drukke, rare, leuke, minder fijne, bijzondere week geweest deze week.

Vorige week zondag, praktisch heel de familie gezien op skype, soort van gesproken, maar dat valt niet mee via skype met veel achtergrond herrie, ik mag dan niet bij de doop geweest zijn, maar rustig was het ook niet :P. Was echt heel fijn!! Gaf me ook wel even een moment van "damn dit moet ik nog een aantal maanden missen :s". Maar dan gaat de week weer verder, heb je weer een paar zonnige dagen en kom je weer helemaal in de sfeer down under. Tot woensdag...

Woensdag bleek er een klasgenootje van Max aangereden door een auto, ernstig ongeval, afgevoerd naar het ziekenhuis. Dat is erg confronterend voor ouders, heftig voor Max en ook ik besef dat het toch een hele verantwoordelijkheid is om voor deze schatjes te zorgen. De familie hier kreeg donderdag nog een klap te verwerken, Michael is zijn laatste opdrachten kwijt en de huurder van hun koophuis heeft de huur per december opgezegd. Dat betekend geen werk meer voor Michael en de hele familie moet weer terug verhuizen naar het koophuis en ik ben mijn baantje kwijt...

Direct contact gehad met Jenell (contactpersoon tussen au pairs en families) en ik heb meteen 3 nieuwe families bezocht. Donderdag, vrijdag en zaterdag. Ik kan je vertellen na een week als deze hakt dat er enorm in. Ik wil in principe helemaal niet weg hier, maar moet reëel zijn, het geld is nodig om straks te kunnen reizen en ook leuke dingen te kunnen doen. Deze keer 3 totaal verschillende families, waarvan 2 echt super leuk en een echt bizar! Korte samenvatting van de keuzes die ik had;

Familie 1; Welgesteld, vier kinderen leeftijd variërend tussen 4 - 13 en een hondje. Leuke mensen, gezellige beetje drukke familie, sportief, ouders willen kinderen door de week niet achter beeldschermen zien, maar in hun zwembad op hun basketballen of lekker aan het strand, in het park. Ik heb een soort van omgebouwd schuurtje om in te wonen. Ik zou hier samen met moeder het huiswerk begeleiden, eten koken, was draaien, met de kinderen naar het park gaan enz. Moet wel een bijbaantje hebben, werk hier maar 30 uur.

Familie 2; Super spontaan gezellige drukke familie, vader Italiaans, moeder Libanees. Twee popjes van kinderen, schattig stoer menneke 6 jaar, hittepetitje meisje meisje 8. Ook lekker actief, leuke tuin achter om in te spelen. Ik heb hier een eigen slaapkamer en deel de badkamer met de familie. Ik zou hier de kinderen naar school brengen en 's middags weer ophalen, tussendoor wat eten voorbereiden, wasje draaien enz. Ook hier moet ik een bijbaantje hebben 30 uurtjes werk.

Familie 3; Bizar luxe huis, denk aan tennisbaan in de tuin, uiteraard een zwembad buiten, tv/muziek loungeroom voor de kinderen als ze hun huiswerk afhebben, met gitaar, piano enz. Huiswerkkamer met de bijbehorende planborden per kind, 3 dagen komt er een tutor, andere dagen mag ik ze ondersteunen. Een lift in huis om van de 3e verdieping naar de 2e of 1e te komen. Nadeel van dit gezin is dat de ouders ongelofelijk veel tijd besteden aan werk. Hier ben je meer een onderdeel van het personeel dan van het gezin. Ik zou ondersteuning krijgen van een aantal buitenlandse studenten. Ook weer 4 kinderen variërend tussen de 6 en de 12.

Om het een beetje gecompliceerder te maken is een reisgenootje al 2 weken op zoek naar een gezin en was zij aan het wachten op een antwoord van een van de eerste 2 gezinnen. We hadden beide familie 1 als eerste keus. Dus heb Annigje wakker gehouden, Christian was al wakker met dank aan Anna en na wat goed advies en heel veel nadenken ben ik uiteindelijk (misschien beetje hard) toch voor familie 1 gegaan en zij ook voor mij! Volgende week maandag begin ik daar, aankomende zaterdag verhuis ik. Het goede nieuws voor mijn reisgenootje is dat ze toch aan het werk kan bij familie 2.

Dan is het weekend! Tijd om weer eens een keertje naar Manly te gaan om wat reisgenoten te meeten. Sta je op de Ferry te wachten om naar Manly te varen hoor je twee Nederlandse reizigers kletsen. Dus ik zei; "dat klinkt wel heel Nederlands voor Australiërs" en we raakten aan de praat. Blijkt dat de dame in kwestie uit AMMERZODEN!! komt. Hoe klein is de wereld dan… Serieus! Wel heel gezellig en nog wat frietjes op geen union rings van een flirtende Australiër. Helaas begon zijn naam niet met een S dus ben niet op zijn avances ingegaan. Wel lekkere frietjes ;).

Zondag lekker genoten van een rustig dagje in de zon, echt warm!!

En nu weer helemaal klaar voor de laatste week in Drummoyne.

Dus ondanks de tegenslagen, want al lees je dat misschien niet tussen de regels door, ik heb me deze week ook echt even niet heel goed gevoeld, komt het uiteraard weer helemaal goed. Zoals ze hier zeggen… "No worries"

xxx Gonnie

1. Greet.v:
    27 oktober 2014
    Een chaotisch weekje dus.....maar dat ben je gewend....Gaat helemaal goed komen. Ik had ook voor optie 1 gekozen. Wat voor bijbaantje kan je zoeken? huiswerkbegeleiding?
    Be happy
    Greet
  2. Jacqueline:
    Hallo Gonnie,
    Je maakt zo wel veel mee zeg, het lijkt wel een soap serie, maar die dingen gebeuren. Gelukkig heb je weer een nieuw gezin, hopelijk ook wel weer een fijn gezin, wens je veel succes.
    Groetjes Jacqueline en Bernard
  3. Gonnie:
    27 oktober 2014
    Misschien dat ik hiee een real life soap kan laten opnemen, goed idee Jaqueline en Bernard ;D. Maar denk dat het extra oppaswerk wordt.
  4. Annigje:
    27 oktober 2014
    En we hadden nog zo afgesproken dat je dan naar Australië zou gaan en het allemaal heel anders zou gaan ! Hahaha ik hoor weinig verschil met het hectisch leventje hier in het koude natte Nederland nou ja op 1 klein dingetje na dan....... Dat je ondanks alles er toch echt geniet en je TE bruin bent en dat je straalt en dat je er leuk uitziet als je gaat solliciteren haha enz
    Blijf genieten en je ziet het alles komt goed schatje

Dikke knuffel
  5. Christian Carola en Anna:
    27 oktober 2014
    Ja gisteren weer gezellig elkaar gesproken via skype dus ik was al grotendeels op de hoogte maar sjonge wat een week zo zeg ik hoop dat je leven daar dalijk toch in een wat rustiger vaarwater komt maar het belangrijkste is geniet ervan groetjes Christian, Carola en Anna
  6. Bianca en Kirsten:
    27 oktober 2014
    Wat een heftig weekje heb je gehad, gelukkig weten we dat je heel sterk bent. En heel cliché "alles komt goed".
    Heel veel plezier bij je nieuwe gezin en zet 'm op!!
  7. Hans en Jacqueline van Genderen:
    27 oktober 2014
    Nou kan ik heel goed tussen de regels door lezen en weet zo ongeveer wel hoe je je gevoeld moet hebben. Maar ook dit is weer een leerproces. Jaja, ik weet het, geen wijze raad aannemen van een tante op leeftijd haha.....Fijn dat je je eigen keuze hebt gedaan om voor familie 1 te kiezen. Je kan niet altijd met iedereen rekening houden, je eigen leventje op dat moment gaat voor. We wensen je veel succes met je nieuwe start, en hopelijk vind je gauw een leuk bijbaantje. Dikke knuffel van ons.
  8. Alette:
    27 oktober 2014
    Heftig weekje voor je! Ik kan me voorstellen dat dat wel op breekt. Gelukkig kan je weer naar een ander gezin. Daar zal je vast ook je plekje vinden. Succes bij het nieuwe gezin!
  9. Jacques Mombers:
    27 oktober 2014
    Nou, dat was je weekje dan wel! Ik volg je nu via face book en kwam zo dus je reisverhaal tegen. Ik miste je tijdens het Riddertoernooi op Loevestein afgelopen weekeinde. Voor wat foto's kun je in mijn aucount kijken. Ondanks jou afwezigheid was het toch super gezellig. We hopen dat je volgend jaar er weer bij bent. Heel veel succes daar aan de andere kant van deze wereld, en jou kennende sla je je er wel doorheen. heel veel groetjes van de Loevesteiners
  10. Arda v genderen:
    28 oktober 2014
    Hai Gonnie,
    alles komt weer op zijn pootjes te recht,net het echte leven he,
    maar je hebt al een super leuk tijd gehad en hopelijk komt het voor jou
    eerst gezin ook nog een beetje goed,en verder hoop ik dat je weer een
    leuk tijd krijgt bij de nieuwe familie.xxx tante arda